본문 바로가기
영어패턴

기초영어회화 패턴 익히기, I used to~

by 에듀120 2023. 11. 1.

기초영어회화 패턴 익히는 시간입니다. 오늘은 과거에 했던 활동, 습관, 상태 등을 표현할 때 사용하는 I used to~ 패턴을 살펴봅니다. 짧은 문장은 초급예문에, 구체적인 상황을 담고 있는 문장은 중급예문에 정리해둡니다. 특히 중급예문에는 I 외에도 you/he/she/we/they 등 주어를 달리하여 좀 더 다양한 상황을 표현했습니다. 예시문장을 충분히 소리내어 읽고, 실제 상황에서 사용해볼 만한 문장들은 통으로 암기해보시길 바랍니다.

 


기초영어회화 패턴 I used to~

오늘 살펴볼 기초영어회화 패턴은 I used to~ 입니다. 지금은 하지 않지만 과거에 했던 일이나, 지금은 아니지만 과거에는 어떤 상태였다고 말할 때 사용할 수 있습니다. 우리말로는 "(예전에는) ~ 했었다, 하고는 했다" 정로도 해석하면 됩니다. 뒤에 문장이 이어질 때는 보통 but~ 으로 시작하여, 과거와는 다른 지금의 상황을 표현할 수 있습니다.

 


오늘의 패턴 초급예문

I used to love her.
나 그녀를 사랑했었어.

I used to be a vegetarian.
나 예전에 채식주의자였어.

I used to live here.
나 예전에 여기 살았어.

I used to drink coffee every day.
나 커피를 매일 마시곤 했어.

I used to be one of those people.
나도 그런 사람들 중 하나였어.

 



오늘의 패턴 중급예문

I used to play the piano when I was younger.
어렸을 때 피아노를 치곤 했어요.

I used to live in New York, but now I'm in California.
나는 뉴욕에 살았었지만 이제는 캘리포니아에 있어요.

I used to work as a waiter when I was in college.
대학 시절 웨이터로 일했어요.

I used to be afraid of heights, but I overcame my fear.
고소공포증이 있었는데 극복했어요.

I used to eat fast food all the time, but now I eat healthier.
예전에는 항상 패스트푸드를 먹었지만 이제는 더 건강한 음식을 먹어요.

I used to visit my grandparents every weekend when I was a child.
어릴 때는 주말마다 할머니집에 가곤 했어요.

I used to wake up early to watch the sunrise.
일출을 보기 위해 일찍 일어나곤 했어요.

I used to read a lot of science fiction books in high school.
고등학교 때 과학 소설을 많이 읽었어요.

I used to spend hours playing video games when I was a teenager.
10대 때 비디오 게임을 하며 몇 시간을 보내곤 했어요.

I used to have a cat, but I'm allergic to them now.
예전에는 고양이를 키웠는데 이제는 알레르기가 있어요.

I used to take the bus to work, but now I drive my own car.
이전에는 버스로 출근했는데 이제는 자동차를 운전해요.

I used to be a vegetarian, but I started eating meat again.
예전에는 채식주의자였는데 다시 고기를 먹기 시작했어요.

I used to write poetry in my free time, but now I'm too busy.
여가시간에는 시를 썼었는데 이제는 너무 바빠요.

I used to wear glasses, but I got laser eye surgery.
안경을 썼었는데 레이저 안과 수술을 받았어요.

I used to play soccer with my friends every weekend.
친구들과 주말마다 축구를 하곤 했어요.

I used to study French, but I switched to Spanish.
프랑스어를 공부했었는데 스페인어로 바꿨어요.

I used to have a fear of public speaking, but I've become more confident.
나는 대중 앞에서의 연설을 두려워했었는데 이제 좀 더 자신이 생겼어요.

I used to speak with a heavy accent, but I've improved my pronunciation.
예전에는 강한 악센트로 말했는데 발음을 개선했어요.

He used to be a professional athlete, but now he's a coach.
그는 전문 운동선수였지만 이제는 코치에요.

She used to have long hair, but she cut it short.
그녀는 머리가 길었는데 지금은 짧게 잘랐어요.

She used to take dance lessons, but she stopped a few years ago.
그녀는 댄스 수업을 듣곤 했는데 몇 년 전에 그만뒀어요.

She used to dream of becoming a famous singer when she was a child.
그녀는 어릴 때 유명한 가수가 되는 꿈을 꾸곤 했어요.

She used to be a great cook, but she doesn't cook much these days.
그녀는 요리를 잘했는데 요즘은 그렇게 많이 요리하지 않아요.

She used to work in finance, but now she's pursuing a career in art.
그녀는 금융 분야에서 일했었는데 이제는 예술 분야에서 경력을 쌓고 있어요.

My grandmother used to knit sweaters for us every winter.
내 할머니는 겨울마다 우리를 위해 스웨터를 뜨셨어요.

We used to go to the same school before I moved.
우리는 내가 이사가기 전에 같은 학교에 다녔어요.

They used to be best friends, but they had a falling out.
그들은 친한 친구였지만 문제가 생겨 멀어졌어요.

They used to visit the beach every summer for a family vacation.
그들은 가족 휴가로 매 여름 바닷가를 방문했었어요.

They used to go to the same church, but they attend different ones now.
그들은 이전에 같은 교회에 다녔지만 이제는 다른 교회에 다녀요.

They used to take long road trips during the summer holidays.
여름 휴가 때는 긴 도로 여행을 했었어요.

They used to go hiking in the mountains, but now they prefer the beach.
그들은 산에서 하이킹을 했었는데 이제는 바닷가를 선호해요.

They used to live in the same neighborhood, but they moved to different cities.
그들은 이전에는 같은 동네에 살았는데 다른 도시로 이사갔어요.

They used to be in a band together, but they went their separate ways.
그들은 함께 밴드를 했었는데 각자의 길을 가기로 했어요.

The old library used to stand on this spot before they built the new one.
이곳에는 새로운 것을 짓기 전에 옛 도서관이 있었어요.

The company used to be a small startup, but now it's a global corporation.
그 회사는 작은 스타트업이었지만 이제는 국제적인 기업이에요.

The town used to have a train station, but it closed down years ago.
그 도시에는 기차역이 있었는데 몇 년 전에 폐쇄됐어요.

The café used to be a popular hangout spot for students.
그 카페는 학생들 사이에서 인기 있는 모임 장소였었어요.


The garden used to be full of flowers, but now it's overgrown with weeds.
이 정원은 꽃으로 가득 찼었는데 지금은 잡초로 덮여 있어요.